október 15.
2. óra 6.b A csop. - Számonkérés - Karakterformázások a Wordben
Keresd és nyisd meg a Wordben vagy a Fájlkezelőben Forrás$ Terembura (M:) meghajtó - Általános iskola - 6 - Szövegszerkesztés mappában a karakterformázási feladat.docx (karakterformázási feladat.docx).
Miután megnyitottad, rögtön mentsd el "Mentés másként" - az Osztályok$ Terembura (J:) - 6b - A csoport mappába.
Mentési név = "saját neved"
Figyelem! A "Térköz és pozíció" részt nem kell elkészítened!
Formázd a szöveget az utasításoknak megfelelően!
TIPP! Mindig csak kijelölt szöveget tudsz formázni! Jó munkát!
3.óra - 8.a A csoport: Az információ értéke
https://www.tankonyvkatalogus.hu/storage/pdf/OH-DIG08TA__teljes.pdf
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-8-nat2020/lecke_04_001
A tankönyv 77-80. oldal vagy az okostankönyvi lecke alapján fogalmazd meg és írd le a füzetedbe az alábbi kifejezéseket, válaszolj a kérésekre!
- Mitől értékes az információ?
- Mi az a titkosírás?
- Mi az "adathalászat" és "telemetria"?
- Big data?
Segítség a megoldáshoz: https://drive.google.com/file/d/1dZcvwKT-g5XmV6iJW_SxJRmJ5dlSR5J_/view
Oldd meg az okostankönyv interaktív feladatait! (Az információ értéke; Adatgyűjtés)
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-8-nat2020/lecke_04_001
4. óra 3.b A csoport Miben hasonlít, és miben különbözik!
Olvasd el a tankönyv 18. oldalán található színessel kiemelt szöveget. Beszéljétek meg tanítótokkal a tartalmát!
Órai vázlat!
7. óra
Miben hasonlít, és miben különbözik!
A notebook/laptop hordozható számítógép (gépház, az egér, a billentyűzet beépített).
A tablet, okostelefon is hordozható számítógép, ezek érintőképernyővel rendelkeznek.

Gyakorolj az alábbi feladatokkal!
6. óra 7.b B csoport - Tantárgyi prezentáció készítése 2.
(Önálló vagy páros munka - 3 órás )
https://www.tankonyvkatalogus.hu/storage/pdf/OH-DIG07TA__teljes.pdf
Egy tantárgyhoz kapcsolódó bemutatót kell készítened 3 digitális kultúra órán és beadnod! Kettő érdemjegyet kapsz!
Határidő: az őszi szünet utáni első óra.
A tankönyvi leckét/példát is el lehet készíteni, ez nem befolyásolja az érdemjegyet. Viszont roppantul örülnék, ha születnének egyéni megoldások.
A projekthez segítséget a TK. 71-80. oldalán találod. Olvasd el, tanulmányozd a tankönyvi szöveget.
Lehet párban is dolgozni! Párban 12 dia a minimum!
Egyénileg minimum 7 diát készítened!
Hogyan kezdj hozzá?
Gondolkodj, hogy melyik tantárgy, melyik témaköre áll közel hozzád!.
Válaszd ki, majd készíts vázlatot, ahogy a könyvben! (főcím, fejezetcím, diaszám). Ez nagyban megkönnyíti majd a munkád!
Képgyűjtés! Ehhez a 72. oldalon találsz segítséget. A képek forrást meg kell jelölnöd, ahogy a könyv írja! Ha hiányzik a forrásmegjelölés, akkor nem lehet jeles! Elég csak kimásolni a böngésződ címsorából a linket, hivatkozást. Az utolsó diák egyikén jelenítsd meg a képek forrását! pl. mint lentebb!
https://weboldal.neve.org/kep_neve.png (2022. október 21.)
Neved jelenjen meg a bemutatóban.
Javaslom, hogy először a címdiát és a fejezetekhez tartozó diákat készítsd el, így könnyebb lesz azonos stílusra állítani.
Az ún. normál diákat a a TK. 78. oldal tanácsai alapján is elkészítheted.
Áttűnéseket használhatsz, animációt csak nagyon csínján. "A kevesebb, néha több!"
Ha megakadsz, használd a tankönyvet vagy kérj segítséget tőlem - infopasztorvolgyi[kukac]gmail.com
A projektmunkád elkészülte után a szünet utáni első kell elküldened a megadott módon.
Mentés! 2-"géped száma" Terembura$ T: / Saját mappádba / "tantárgyi-bemutató-teljes-neved" néven.
Könyv
https://www.tankonyvkatalogus.hu/storage/pdf/OH-DIG07TA__teljes.pdf