Március 28.

2. óra - 5.b-B -A burgonyabogár fejlődése

A burgonyabogár fejlődése

Nyissatok egy üres bemutatót a PowerPoint programban!
a. Az első diát módosítsátok "Cím és Tartalom" típusúra az Elrendezésnél

b. Állítsd be az háttérszínt a minta szerint!

c. Szöveg beírása: Beszúrás – Szövegdoboz, majd írd be a "pete" szót és formázd a minta szerint! A szövegdoboz háttere legyen az a háttérhez illeszkedő, de attól eltérő szín, és ne legyen átlátszó.

Másold le a szövegdobozt 2x (a szélén kell kijelölnöd a szövegdobozt másoláskor)

Írd be a "lárva" és a "bogár" szót!

d. Képek beszúrása: Forrás – Terembura (M:) meghajtó Ált-iskola – 5 – Bemutatókészítés és multimédiás… mappából vagy letöltöd innét.

e. Képek szerkesztése: 2x katt a képre, majd Képeszközök menüszalag – Formátum – Képsítusok csoportban valamelyik ovális lehetőséget használd! Ha kell méretezd!

f. Képek és a szövegdobozok mozgatása megfelelő helyre a minta alapján.

g. Animáció hozzáadása, sorrendje. Az animáció "Megjelenés" típusú legyen!

1. Pete kép, majd a hozzá tartozó szöveg.
2. Lárva kép, majd a hozzá tartozó szöveg.

3. Bogár kép, majd a hozzá tartozó szöveg.

Mentés! Terembura (T:) saját mappádba "burgonyabogár" néven

3. óra - 6.b B; Microbit: Gyakorlás

Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban. Weboldal makecode.microbit.org

A projekteket mentsd el így: A virtuális eszköz alatt találsz Letöltés gombot, mellette 3 pöttyöt. Azt megnyomva tudod - Letöltés fájlként - elmenteni a Terembura (T:) meghajtó - saját mappádba. Adj találó nevet vagy fogadd el a fölajánlottat ! Kötelező a mentés!

Minden egyes képet/feladatot új projektben készítsd el, mentsd el, mert összezavarodnak a gombok.

1. Random szám generálása

Hozz létre egy "random" nevű változót. Emlékszel (Változó olyan, mint egy Doboz. Bele tudunk tenni valamilyen értéket a dobozba és ha valamikor később szükségünk lesz rá, akkor csak kinyitjuk a dobozt és kiolvassuk belőle.).

Hogyan működik a program?

Több bemenetet/gombot kell vezérelni!

A és B gomb indításkor a random változóba bekerül egy véletlen szám. Ez a szám vagyis a random változó ki is íródik.

A+B gombnál az érdekesség, hogy a változó kiírása után hozzá ad 1-et, majd a random változó aktuális értéke újra kiíródik.

Később változtasd a véletlen szám alsó és felső határát, próbáld így!

2. Sorozat

Hozz létre egy "a" változót!

Indításnál az "a" változóba random szám kerül.

Majd ha az A gombot nyomod meg, akkor az "a" változó értéke növekszik 2-vel és tartalma kiíródik.

Ha a B gombot nyomod meg, akkor az "a" változó értéke csökken 2-vel és tartalma kiíródik.

Később változtasd a random szám és a csökkenés, növelés értékeit!

4. óra - 4.a-B - Keresés - Ismerkedés a számítógéppel - játékos feladatok


Digitális országos kompetenciamérés 7.a!

Értékelési szempontok

1. Témaválasztás

2. A bemutató tartalma, hitelessége

3. Illeszkednek a képek a bemutatóhoz, minőség

4. Összhatás (pl. betűtípus, szín, stb.)

5. Készítő neve, képek forrása

Határidő: 2025.04.04. 24 óra


5. óra 7.a - Projektfeladat, egy tantárgyi bemutató készítése. 

Változott a határidő! 2025.04.02. 24 óra

Hogyan küldjem el a bemutatóm, ha nincs nálam az órán a telefonom és nem tudok belépni az ímélfiókomba?

Használj fájlküldő szolgáltatást! Az alsó kettőnél jelezni kell, hogy ímélben szeretnéd elküldeni!

https://mammutmail.com/

https://www.filemail.com/hu

https://www.transferxl.com/hu/


Projektfeladatot kell elkészítened 3 digitális kultúra órán és beadnod! Kettő érdemjegyet kapsz.

Három tanóra áll rendelkezésedre, hogy elkészítsd a bemutatót, így mindenki be tudja adni. A projekt leírását a TK. 71-80. oldalán találod.

A tankönyvi példát is el lehet készíteni, ez nem befolyásolja az érdemjegyet. Viszont roppantul örülnék, ha születnének egyéni megoldások más tantárgyakhoz kapcsolódóan pl. föci, tesi, ének, stb.

Lehet párban is dolgozni!

Egyénileg elég lesz 10 diát készítened!

Párban 13 dia a minimum!

Hogyan kezdj hozzá?

Gondolkodj, hogy melyik tantárgy, melyik témaköre áll közel hozzád!.

Válaszd ki, majd készíts vázlatot, ahogy a könyvben! (főcím, fejezetcím, diaszám). Ez nagyban megkönnyíti majd a munkád!

Képgyűjtés! Ehhez a 72. oldalon találsz segítséget. A képek forrást meg kell jelölnöd, ahogy a könyv írja! Elég csak kimásolni a böngésződ címsorából a linket, hivatkozást. Az utolsó dián jelenítsd meg a képek forrását! pl. mint lentebb!

https://weboldal.neve.org/kep_neve.png (2022. október 21.)

Javaslom, hogy először a címdiát és a fejezetekhez tartozó diákat készítsd el, így könnyebb lesz azonos stílusra állítani.

Az ún. normál diákat a a TK. 78. oldal tanácsai alapján is elkészítheted.

Áttűnéseket használhatsz, animációt csak nagyon csínján.

Ha megakadsz, használd a tankönyvet vagy kérj segítséget tőlem - infopasztorvolgyi[kukac]gmail.com

A projektmunkád elkészülte után küld el kérlek a föntebbi ímélcímre a bemutatót. Ha nem megy jelezz!

Határidő: 2025.04.04. 24 óra

© 2025 Minden jog fenntartva PVI
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el