Március 18.

1. óra 6.b-A - Microbit

Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban.

Weboldal makecode.microbit.org

Ide lépve Új projektet kérj (1.projekt, 2.projekt, 3.projekt), majd a blokkok között színek szerint tudsz eligazodni. Hasonlóan a Scratch-hez.

A projekteket mentsd el így: A virtuális eszköz alatt találsz Letöltés gombot, mellette 3 pötty. Azt megnyomva tudod . Letöltés fájlként - elmenteni a Terembura (T:) meghajtó - saját mappádba. Adj találó nevet vagy fogadd el a fölajánlottat ! Kötelező a mentés!

Minden egyes képet új projektben készítsd el, mert összezavarodnak a gombok.

1. projektnél az A és a B gombokat és a Rázást (shake) is próbáld ki!

2. projekt - Animáció egyszerűen. Itt változtasd a számláló ciklus ciklusváltozóját, ami a kezdetekkor 4-es értéket kap.

3. projekt - Smile. Itt módosíthatod az animációt akár más ikonokra is, akár több elemmel is.

4. projekt - Saját ötletek megvalósítása külön projektben.

2. óra: 5.a-B - Mappák készítése

A mai napon az elmúlt órán tanult mappakészítést fogod gyakorolni!

1. Nyisd ki a füzeted ott, ahol a mappakészítést írtad le! Ennek segítségével tudsz majd mappákat készíteni. 

Hova készítsem el a mappákat? 

A Fájlkezelőben a 2-géped száma/Terembura(T:) meghajtóra

2. A saját mappádba készíts egy mappát a mai dátummal, lépj is bele 2x kattal. Ezek után készítsd el külön az alábbi képeken látható mappaszerkezeteket! (évszak, film, jármű, zene)



3. óra: 4.b.B - Gyakorlás - játék óra

Ezeken az oldalakon kereshetsz ingyenes képeket. 

1. Freepik

2. Pixabay

3. Pexels

4. Unplash

5. https://www.dreamstime.com/free-photos 

De kereshetsz a Google képkeresőjében, de akkor oda kell írnod az oldal címét és az utolsó letöltés idejét. Ezt láthatod a bogácsi képen is.


4. óra - 6.a B; Microbit: Kő-papír-olló 

Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban

Weboldal makecode.microbit.org

Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban. Weboldal makecode.microbit.org

A projekteket mentsd el így: A virtuális eszköz alatt találsz Letöltés gombot, mellette 3 pöttyöt, ezt megnyomva tudod elmenteni (Letöltés fájlként) a Terembura (T:) meghajtó - saját mappádba. Adj találó nevet vagy fogadd el a fölajánlottat ! Kötelező a mentés!

kő-papír-olló

Minden egyes képet/feladatot új projektben készítsd el, mentsd el, mert összezavarodnak a gombok.

1. Hozz létre egy "number" nevű változót. Emlékszel (Változó olyan, mint egy Doboz. Bele tudunk tenni valamilyen értéket a dobozba és ha valamikor később szükségünk lesz rá, akkor csak kinyitjuk a dobozt és kiolvassuk belőle.).

Hogyan működik a program?

Indításkor a "number" változóba bekerül egy véletlen szám. Ez a szám ki is íródik, majd szünet. 

Ezután feltétel...

Ha a "number" változó értéke 1, akkor kiírja KO szöveget.

Ha "number" változó értéke 2, akkor kiírja a PAPIR szöveget.

Ha a "Number" változó értéke 3, akkor kiírja az OLLO szöveget.

Játszatok a Microbit ellen: 1...2...3-ra mutatsz a kezeddel egy elemet (kő, papír, olló) és 3-ra megnyomod az indító gombot! Ezután kiértékeled, hogy ki nyert.

Gyakorold az eddigi programokat! Lentebb segítséget kapsz!

1. Szöveg vagy szám kiírása, kijelző törlése.

2. Véletlen szám kiírása - dobókocka.

3. Ikonok megjelenítése

4. Tornázó ember vagy más animáció.

5. Smile kacsintós.

6. Égtájak.



5. óra - 3.a-A - Gyakorlás - játék óra

Keressetek olyan oldalakat, amelyek a jelenlegi tanulmányaitokhoz kapcsolódnak.

Például: Okosdoboz, Learningapps weboldalalkat és keressetek 3-os feladatokat! Az Egyszervolt oldalán verseket, dalokat, meséket, animációkat, játékokat találhatsz.

© 2025 Minden jog fenntartva PVI
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el