Március 13.

2. óra - 8.b-A - Excel "darabos" függvények

A mai órán az Excel ún. "darabos" függvényeivel foglalkoztok!

Töltsd le az alábbi Excel állományt és a szaktanárod segítségével oldjátok meg közösen.

darabos-1....darabos-4ig kellene megoldani!

Lehet, hogy el kell mentened a T: meghajtó saját mappádba. Fájl - Letöltés- Microsoft Excel (xlsx)

4. óra 5.a-A - Számonkérés - Bemutatók fényképrészletekkel

Ha az egyik órán voltál jelen, akkor is el kell készítened, amelyiket már megcsináltad. A Krétában be volt jelentve!

Válassz a két lehetőség közül!

A három híres ókori feladat vagy a Burgonyabogár fejlődése bemutatót kell elkészítened a minta alapján! A képeket a

Forrás - Terembura (M:) / Ált_iskola /5 /Bemutatokeszites_es_multimedias...

mappákban is megtalálod vagy innét a weboldalról is másolhatod.

Az animációkat a tanultak szerint kell alkalmaznod, de Megjelenés típusúak legyenek és fontos a sorrend is!

MENTÉS: Osztályok - Terembura (J:) - 5a - Animációk mappába a neved megadásával.

Ha nincs ilyen nevű Animációk mappa, akkor az egyik ügyes tanuló előtte elkészíti az Animációk mappát!

Kis segítség!

a. Állítsd át az Elrendezésben a diát Üres dia típusra!

b. Állítsd be az háttérszínt közel a minta szerint!

c. Képek szerkesztése: 2x katt a képre, majd Képeszközök menüszalag – Formátum – Képsítusok csoportban valamelyik ovális lehetőséget használd! Ha kell méretezd!

d. Ügyelj az animációkra!

lárva
lárva
bogár
bogár
normál dia
normál dia

Hogyan küldjem el a bemutatóm, ha nincs nálam az órán a telefonom és nem tudok belépni az ímélfiókomba? Használj fájlküldő szolgáltatást! Az alsó kettőnél jelezni kell, hogy ímélben szeretnéd elküldeni!

https://mammutmail.com/

https://www.filemail.com/hu

https://www.transferxl.com/hu/

Értékelési szempontok

1. Témaválasztás

2. A bemutató tartalma, hitelessége

3. Illeszkednek a képek a bemutatóhoz, minőség

4. Összhatás (pl. betűtípus, szín, stb.)

5. Készítő neve, képek forrása

Határidő: 2025.03.27.

5. óra 7.b-A - Projektfeladat, egy tantárgyi bemutató készítése.

(Önálló órai munka - 3 órás munka)


Projektfeladatot kell elkészítened a 3 digitális kultúra órán és beadnod! Kettő érdemjegyet kapsz.

Három tanóra áll rendelkezésedre, hogy elkészítsd a bemutatót, így mindenki be tudja adni. A projekt leírását a TK. 71-80. oldalán találod.

A tankönyvi példát is el lehet készíteni, ez nem befolyásolja az érdemjegyet. Viszont roppantul örülnék, ha születnének egyéni megoldások más tantárgyakhoz kapcsolódóan pl. föci, tesi, ének, stb.

Lehet párban is dolgozni!

Egyénileg elég lesz 10 diát készítened!

Párban 13 dia a minimum!

Hogyan kezdj hozzá?

Gondolkodj, hogy melyik tantárgy, melyik témaköre áll közel hozzád!.

Válaszd ki, majd készíts vázlatot, ahogy a könyvben! (főcím, fejezetcím, diaszám). Ez nagyban megkönnyíti majd a munkád!

Képgyűjtés! Ehhez a 72. oldalon találsz segítséget. A képek forrást meg kell jelölnöd, ahogy a könyv írja! Elég csak kimásolni a böngésződ címsorából a linket, hivatkozást. Az utolsó dián jelenítsd meg a képek forrását! pl. mint lentebb!

https://weboldal.neve.org/kep_neve.png (2022. október 21.)

Javaslom, hogy először a címdiát és a fejezetekhez tartozó diákat készítsd el, így könnyebb lesz azonos stílusra állítani.

Az ún. normál diákat a a TK. 78. oldal tanácsai alapján is elkészítheted.

Áttűnéseket használhatsz, animációt csak nagyon csínján.

Ha megakadsz, használd a tankönyvet vagy kérj segítséget tőlem - infopasztorvolgyi[kukac]gmail.com

A projektmunkád elkészülte után küld el kérlek a föntebbi ímélcímre a bemutatót. Ha nem megy jelezz!

Határidő: 2025.03.27. 24 óra

6. óra - 6.a A; Microbit - Kő-papír-olló

Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban. Weboldal makecode.microbit.org 

A projekteket mentsd el így: A virtuális eszköz alatt találsz Letöltés gombot, mellette 3 pöttyöt, ezt megnyomva tudod elmenteni (Letöltés fájlként) a Terembura (T:) meghajtó - saját mappádba. Adj találó nevet vagy fogadd el a fölajánlottat ! Kötelező a mentés!

Minden egyes képet/feladatot új projektben készítsd el, mentsd el, mert összezavarodnak a gombok. 

1. Hozz létre egy "number" nevű változót. Emlékszel (Változó olyan, mint egy Doboz. Bele tudunk tenni valamilyen értéket a dobozba és ha valamikor később szükségünk lesz rá, akkor csak kinyitjuk a dobozt és kiolvassuk belőle.). Hogyan működik a program?

Indításkor a "number" változóba bekerül egy véletlen szám. Ez a szám ki is íródik.

Ha ez a "number" értéke 1, akkor kiírja  KO szöveget.

Ha   "number" értéke 2, akkor kiírja a PAPIR szöveget. 

Ha a "Number" értéke 3, akkor kiírja az OLLO szöveget. Játszatok a Microbit ellen: 1...2...3-ra mutatsz a kezeddel egy elemet (kő, papír, olló) és 3-ra megnyomod az indító gombot! Ezután kiértékeled, hogy ki nyert. 

Gyakorold az eddigi programokat!

1. Szöveg vagy szám kiírása

2. Kijelző törlése

3. Ikonok megjelenítése

4. Tornázó ember

5. Smile kacsintós

6. Dobókocka

© 2025 Minden jog fenntartva PVI
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el