Március 20.

2. óra - 8.b-A - Excel "darabos" függvények - GYAKORLÁS!

A mai órán az Excel ún. "darabos" függvényeit ismételhetitek!

Nyisd meg a saját mappádból vagy töltsd le az alábbi Excel állományt és próbáld megoldani önállóan!

Ha megy az első 4 munkalap, akkor haladj tovább, keress érdekes feladatokat, munkalapokat.


4. óra 5.a-A - Fájlok, mappák

1. A füzetedbe kell lemásolni az órai vázlatot!

2. Nyisd ki a füzeted ott, ahol a mappakészítést írtad le! Ennek segítségével tudsz majd mappákat készíteni.

Hova készítsem el a mappákat? A 2-géped száma/Terembura(T:) meghajtóra. Itt először készíts egy mappát a saját nevedre a füzetben leírtak szerint. Ha már van, akkor nem kell.

3. A saját mappádba készíts egy mappát a mai dátummal, lépj is bele 2x kattal. Ezek után készítsd el külön az alábbi képeken látható mappaszerkezeteket! (anya dolgai; adatok, élővilág)


adatok
adatok
élővilág
élővilág
normál dia
normál dia

Hogyan küldjem el a bemutatóm, ha nincs nálam az órán a telefonom és nem tudok belépni az ímélfiókomba? Használj fájlküldő szolgáltatást! Az alsó kettőnél jelezni kell, hogy ímélben szeretnéd elküldeni!

https://mammutmail.com/

https://www.filemail.com/hu

https://www.transferxl.com/hu/

Értékelési szempontok

1. Témaválasztás

2. A bemutató tartalma, hitelessége

3. Illeszkednek a képek a bemutatóhoz, minőség

4. Összhatás (pl. betűtípus, szín, stb.)

5. Készítő neve, képek forrása

Határidő: 2025.03.27.

5. óra 7.b-A - Projektfeladat, egy tantárgyi bemutató készítése.

(Önálló órai munka - 3 órás munka)


Projektfeladatot kell elkészítened a 3 digitális kultúra órán és beadnod! Kettő érdemjegyet kapsz.

Három tanóra áll rendelkezésedre, hogy elkészítsd a bemutatót, így mindenki be tudja adni. A projekt leírását a TK. 71-80. oldalán találod.

A tankönyvi példát is el lehet készíteni, ez nem befolyásolja az érdemjegyet. Viszont roppantul örülnék, ha születnének egyéni megoldások más tantárgyakhoz kapcsolódóan pl. föci, tesi, ének, stb.

Lehet párban is dolgozni!

Egyénileg elég lesz 10 diát készítened!

Párban 13 dia a minimum!

Hogyan kezdj hozzá?

Gondolkodj, hogy melyik tantárgy, melyik témaköre áll közel hozzád!.

Válaszd ki, majd készíts vázlatot, ahogy a könyvben! (főcím, fejezetcím, diaszám). Ez nagyban megkönnyíti majd a munkád!

Képgyűjtés! Ehhez a 72. oldalon találsz segítséget. A képek forrást meg kell jelölnöd, ahogy a könyv írja! Elég csak kimásolni a böngésződ címsorából a linket, hivatkozást. Az utolsó dián jelenítsd meg a képek forrását! pl. mint lentebb!

https://weboldal.neve.org/kep_neve.png (2022. október 21.)

Javaslom, hogy először a címdiát és a fejezetekhez tartozó diákat készítsd el, így könnyebb lesz azonos stílusra állítani.

Az ún. normál diákat a a TK. 78. oldal tanácsai alapján is elkészítheted.

Áttűnéseket használhatsz, animációt csak nagyon csínján.

Ha megakadsz, használd a tankönyvet vagy kérj segítséget tőlem - infopasztorvolgyi[kukac]gmail.com

A projektmunkád elkészülte után küld el kérlek a föntebbi ímélcímre a bemutatót. Ha nem megy jelezz!

Határidő: 2025.03.27. 24 óra

6. óra - 6.a A; Microbit - Gyakorlás

Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban. Weboldal makecode.microbit.org 

A projekteket mentsd el így: A virtuális eszköz alatt találsz Letöltés gombot, mellette 3 pöttyöt, ezt megnyomva tudod elmenteni (Letöltés fájlként) a Terembura (T:) meghajtó - saját mappádba. Adj találó nevet vagy fogadd el a fölajánlottat ! Kötelező a mentés!

Minden egyes képet/feladatot új projektben készítsd el, mentsd el, mert összezavarodnak a gombok. 

1. Random szám generálása

 Hozz létre egy "random" nevű változót. Emlékszel (Változó olyan, mint egy Doboz. Bele tudunk tenni valamilyen értéket a dobozba és ha valamikor később szükségünk lesz rá, akkor csak kinyitjuk a dobozt és kiolvassuk belőle.).

Hogyan működik a program?

Több bemenetet/gombot kell vezérelni!

A és B gomb indításkor a random változóba bekerül egy véletlen szám. Ez a szám vagyis a random változó ki is íródik.

A+B gombnál az érdekesség, hogy a változó kiírása után hozzá ad 1-et, majd a random változó aktuális értéke újra kiíródik.

Később változtasd a véletlen szám alsó és felső határát, próbáld így!

2. Sorozat 

Hozz létre egy "a" változót!

Indításnál az "a" változóba random szám kerül. 

Majd ha az A gombot nyomod meg, akkor az "a" változó értéke növekszik 2-vel és tartalma kiíródik.

 Ha a B gombot nyomod meg, akkor az "a" változó értéke csökken 2-vel és tartalma kiíródik.

Később változtasd a random szám és a csökkenés, növelés értékeit!

© 2025 Minden jog fenntartva PVI
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el