Március 14.
2. óra - 5.b-B -A három híres ókori
Nyiss egy üres PowerPoint bemutatót, majd állítsd át a dia típusát Cím és tartalomra (Elrendezés). Szúrd be a bemutatóba a három képet a Forrás - Terembura (M:) meghajtó 5 - Bemutatókészítés_és...multi... mappából. Majd készítsd el az alábbi leírás alapján a bemutatót.
Kép alakítása kör alakúvá: 2x bal katt a képre, majd Képeszközök - Formátum menü - Képstílusokban találod a lehetőséget.
A végén animáld a négy elemet! 1. szöveg; 2. Nagy S. 3. Kleopátra; 4. Periklész (főként Megjelenést alkalmazz)
3. óra - 6.b B; Microbit
Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban. Weboldal makecode.microbit.org
A projekteket mentsd el így: A virtuális eszköz alatt találsz Letöltés gombot, mellette 3 pöttyöt. Azt megnyomva tudod . Letöltés fájlként - elmenteni a Terembura (T:) meghajtó - saját mappádba. Adj találó nevet vagy fogadd el a fölajánlottat ! Kötelező a mentés!
Minden egyes képet/feladatot új projektben készítsd el, mentsd el, mert összezavarodnak a gombok.
1. Égtájak projektnél a Bemenetnél 4 különböző bemenetet kell behúznod, hogy jól működjön a "tájoló". Tesztelt, mentsd!
2. Smile ciklusban projekt - Animáció egyszerűen ciklussal vezérelve. Itt változtasd a számláló ciklus ciklusváltozóját, ami a kezdetekkor 4-es értéket kap. LED-ek bekapcsolását az alapokban találod, rajzolj! Ments!
3. Dobókocka projekt: Ismerkedj meg a változó fogalmával! Jegyezd meg!
Változó olyan, mint egy Doboz. Bele tudunk tenni valamilyen értéket a dobozba és ha valamikor később szükségünk lesz rá, akkor csak kinyitjuk a dobozt és kiolvassuk belőle. Ezen felül még extra tulajdonság, hogy a dobozba (vagyis a változóba) bármikor új adatot is tudunk tenni. Ilyenkor vigyázni kell, mert a régi adat törlődik belőle, felülíródik az új adattal. Forrás: programozzteis.hu
Első lépésként egy változót kell készítened a "Változók" csoportban "Változó létrehozása" gombra kattintva. A változónak érdemes olyan nevet adni, amely utal a tartalmára. Itt nem jó a pl. "hosszúság" név!Ha kész vagy, akkor a példa feladat segítségével elkészítheted a projektet! A színek segítenek a véletlenszám és az újraindítás blokknál. Majd mentsd el a munkád a szokott helyre, T: meghajtóra!
4. óra - 4.a-B - Keresés - Információszerzés az e-világban
Tavaly már megismerkedtél a képkereséssel, mentéssel. Most ismételjük, gyakoroljuk, bővítsük ezt az ismeretet. A képek letöltésénél arra kell vigyázni, hogy jogtiszták legyenek! Ez azt jelenti, hogy azok a képek, melyek az interneten vannak, azokat nem lehet engedély nélkül felhasználni. Így ingyenes képeket kell keresned. Ezeken az oldalakon kereshetsz ingyenes képeket.
1. Freepik
2. Pixabay
3. Pexels
4. Unplash
5. Dreamstime
De kereshetsz a Google képkeresőjében, de akkor oda kell írnod az oldal címét és az utolsó letöltés idejét. Ezt láthatod a bogácsi képen is.

47. oldal
Hogyan küldjem el a bemutatóm, ha nincs nálam az órán a telefonom és nem tudok belépni az ímélfiókomba? Használj fájlküldő szolgáltatást! Az alsó kettőnél jelezni kell, hogy ímélben szeretnéd elküldeni!
https://mammutmail.com/
https://www.filemail.com/hu
https://www.transferxl.com/hu/
Értékelési szempontok
1. Témaválasztás
2. A bemutató tartalma, hitelessége
3. Illeszkednek a képek a bemutatóhoz, minőség
4. Összhatás (pl. betűtípus, szín, stb.)
5. Készítő neve, képek forrása