Március 11.

1. óra 6.b-A - Számonkérés: Az e-világ és az online kommunikáció

Nyisd meg az alábbi linket!

redmenta.com/evil6

Írd be a teljes neved, majd töltsd ki a tesztet. 30 perc áll rendelkezésedre! Csak az Összesítő után tudod beadni a dolgozatot.

A végén látható érdemjegy csak tájékoztató, ennél csak jobb lehet a jegyed. Én még adok hozzá pontokat a feladatok kiértékelésénél.

Jó munkát!

2. óra: 5.a-B - Fájlok, mappák

1. A füzetedbe kell lemásolni az órai vázlatot!

2. Nyisd ki a füzeted ott, ahol a mappakészítést írtad le! Ennek segítségével tudsz majd mappákat készíteni. 

Hova készítsem el a mappákat? A 2-géped száma/Terembura(T:) meghajtóra. Itt először készíts egy mappát a saját nevedre a füzetben leírtak szerint. Ha már van, akkor nem kell. 

3. A saját mappádba készíts egy mappát a mai dátummal, lépj is bele 2x kattal. Ezek után készítsd el külön az alábbi képeken látható mappaszerkezeteket! (anya dolgai; adatok, élővilág)



3. óra: 4.b.B - Képek az interneten 

Tavaly már megismerkedtél a képkereséssel, mentéssel. Most ismételjük, gyakoroljuk, bővítsük ezt az ismeretet. A képek letöltésénél arra kell vigyázni, hogy jogtiszták legyenek! Ez azt jelenti, hogy azok a képek, melyek az interneten vannak, azokat nem lehet engedély nélkül felhasználni. Így ingyenes képeket kell keresned. Ezeken az oldalakon kereshetsz ingyenes képeket. 

1. Freepik

2. Pixabay

3. Pexels

4. Unplash

5. https://www.dreamstime.com/free-photos 

De kereshetsz a Google képkeresőjében, de akkor oda kell írnod az oldal címét és az utolsó letöltés idejét. Ezt láthatod a bogácsi képen is.


4. óra - 6.a B; Microbit 

Készítsd el az alábbi programokat a Microbit programban

Weboldal makecode.microbit.org

A projekteket mentsd el így: A virtuális eszköz alatt találsz Letöltés gombot. Azt megnyomva tudod . Letöltés fájlként - elmenteni a Terembura (T:) meghajtó - saját mappádba. Adj találó nevet vagy fogadd el a fölajánlottat ! Kötelező a mentés! 

Az égtájakat egy projektbe, a másik kettőt pedig lehet együtt egy projektbe készíteni. 

1. Égtájak projektnél a Bemenetnél 4 különböző bemenetet kell behúznod, hogy jól működjön a "tájoló". Teszteld, mentsd!

2. Smile ciklusban projekt - Animáció egyszerűen ciklussal vezérelve. Itt változtasd a számláló ciklus ciklusváltozóját, ami a kezdetekkor 4-es értéket kap. LED-ek bekapcsolását az alapokban találod, rajzolj! Szünetet is beiktathatsz szorgalmiként! Ments!

3. Dobókocka projekt: Ismerkedj meg a változó fogalmával! Jegyezd meg!

Változó olyan, mint egy Doboz. Bele tudunk tenni valamilyen értéket a dobozba és ha valamikor később szükségünk lesz rá, akkor csak kinyitjuk a dobozt és kiolvassuk belőle. Ezen felül még extra tulajdonság, hogy a dobozba (vagyis a változóba) bármikor új adatot is tudunk tenni. Ilyenkor vigyázni kell, mert a régi adat törlődik belőle, felülíródik az új adattal. Forrás: programozzteis.hu

Első lépésként egy változót kell készítened a "Változók" csoportban "Változó létrehozása" gombra kattintva. A változónak érdemes olyan nevet adni, amely utal a tartalmára. Itt nem jó a pl. "hosszúság" név!

Ha kész vagy, akkor a példa feladat segítségével elkészítheted a projektet! A színek segítenek a véletlenszám és az újraindítás blokknál. Majd mentsd el a munkád a szokott helyre, T: meghajtóra!




5. óra - 3.a-A - Az e-világ körülöttünk TK. 44-45. oldal

A tankönyv 44-45. oldal alapján kell földolgoznod az anyagot. Füzetedbe válaszolj a kérdésekre! A válaszokat a TK. 44-45. o. találod. 

1. Mi az internet? 

2. Mi az a böngészőprogram? 

3. Mi az a weboldal?


Ezután látogassátok meg a Okosdoboz, Learningapps weboldalalkat és keressetek 3-os feladatokat!

© 2025 Minden jog fenntartva PVI
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el